.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسلمانان، ماه‌نشين مي‌شود

فضاپيماي تحقيقاتي بدون سرنشين مسلمانان تحت نام «محمد (ص) 1» تا سال 2013 به ماه ارسال مي‌شود.

دكتر «رضوان الفقير» كيهان‌شناس و دانشمند فضايي كانادايي - مراكشي تبار، از ارسال يك ايستگاه فضايي تحقيقاتي بدون‌سرنشين به سطح كره ماه در سال 2013 توسط موسسه علوم فضايي «محمد» خبر داد.

اين مركز يك مؤسسه خيريه آموزشي - تحقيقاتي واقع در ونكوور كاناداست كه در زمينه توسعه علوم ستاره‌شناسي، اختر فيزيك، كيهان‌شناسي و اكتشافات فضايي در دنياي اسلام فعاليت مي‌كند. اين موسسه با بسياري از مراكز تحقيقاتي جهان همكاري كرده و تخصص دانشمندان مختلف از فرهنگ‌ها و اديان گوناگون را در اين زمينه به خدمت مي‌گيرد. از ميان همكاران حمايت‌كنندگان اصلي اين موسسه مي‌توان به دكتر چارلز الاچي لبناني‌الاصل- كه از سال 2001 تا كنون مديريت آزمايشگاه پيشرانش جت ناسا(JPL) واقع در ياسادنا را به عهده داشته است- اشاره كرد.

دكتر رضوان‌الفقير، مدير موسسه «محمد (ص)» در معرفي پروژه‌هاي فضايي اين مركز عنوان كرد: «در دنياي امروز سرمايه‌گذاري بر روي برنامه‌هاي فضايي براي تمامي كشورها ضرورتي انكارناپذير است. برنامه‌هاي فضايي مي‌توانند صداي ملت‌ها را به گوش جهان رسانده و سرمايه‌هاي ديگر كشورها را نيز جذب كنند. زيرا كشورهايي مانند هند با ميليون‌ها نفر فقير، به نحوي گسترده بر روي برنامه‌هاي فضايي سرمايه‌گذاري مي‌كنند. اما متاسفانه امروز كشورهاي مسلمان، كه زماني در بسياري از علوم و فنون پيشرو بودند، از قافله برنامه‌هاي فضايي عقب مانده‌اند».

دكتر رضوان‌الفقير مدير موسسه «محمد (ص)» با معرفي پروژه ارسال ايستگاه تحقيقاتي به ماه، در پاسخ به توهين‌هايي كه در چند سال اخير نسبت به پيامبر اكرم(ص) صورت گرفته است، ادامه داد: «در ابتدا قصد داشتيم تا سال 2015 يك تلسكوپ فضايي را در مدار زمين قرار دهيم، اما پس از اهانت‌هايي كه به پيامبر اكرم(ص) انجام شد، تصميم گرفتيم به جهان نشان دهيم كه هدف اصلي تلاش‌هاي ايشان مبارزه با جهل بوده است. بنابراين، پروژه‌اي بزرگ‌تر به نام "ايستگاه تحقيقاتي ماه‌نشين محمد 1" را آغاز كرديم.»

به گزارش ايسنا به نوشته نشريه هوافضا، هدف از اجراي اين پروژه، ارج نهادن به مقام پيامبر اكرم (ص) و نقش ايشان در ظهور استدلالات علمي - عقلي است كه منجر به اكتشافات علمي مهمي در عصر طلايي تمدن اسلامي و در نهايت توسعه علوم مدرن امروزي شده است. اين موسسه با نامگذاري آزمايشگاهي كه قرار است تا سال 2013 بر سطح ماه فرود آيد، به نام ايشان و ارتقاي آن به يك آزمايشگاه بزرگ‌تر به نام ايشان و ارتقاي آن به يك آزمايشگاه‌ بزرگ‌تر به نام "ايستگاه ماه‌نشين محمد 2" تا سال 2015، نام پيامبر اكرم(ص) را به كره ماه خواهد برد. اين ايستگاه‌ها، ابزاري تحقيقاتي براي دانشمندان سراسر جهان خواهند بود و دانشجويان مسلمان جوان مي‌توانند با استفاده از رايانه‌هاي خود از راه دور به اين ايستگاه‌ها و داده‌هاي اندازه‌گيري شده توسط آن‌ها دسترسي داشته باشند؛ همچنين، مي‌توان از اين ايستگاه‌ها در برنامه‌هاي آموزشي مدارس و ترويج علم در جهان اسلام بهره گرفت. پروژه ارسال اولين ايستگاه در حدود 100 ميليون دلار و دومين ايستگاه نزديك به يك ميليارد دلار هزينه در بر خواهد داشت.

وي افزود: «موسسه "محمد (ص)" سازماني غيرانتفاعي - خيريه آموزشي و تحقيقاتي است كه تنها براي توسعه دانش فضايي پيشرفته در دنياي اسلام فعاليت مي‌كند. بنابراين، ما هيچ تفاوتي بين كشورهاي دنيا قائل نيستيم. ايستگاه‌هاي تحقيقاتي ماه‌نشين متعلق به يكايك مسلمانان خواهد بود. بنابراين، بايد كمك‌هايي كه براي ساخت اين ايستگاه‌ها مي‌شود، از جانب فرد فرد مسلمانان باشد نه كشورها يا سازمان‌ها. همچنين نام اهداكنندگان اين كمك‌ها در كنار نام پيامبر اكرم (ص) بر روي اين ايستگاه ماه‌نشين ثبت خواهد شد و براي هميشه بر روي ماه باقي خواهد ماند. ما از هر فرد مسلمان درخواست مي‌كنيم، تنها يك دلار براي تحقق چنين هدف بزرگي اهدا كند».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.